خواص زردچوبه برای پوست

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه

برای صدها سال، مردم در سراسر جهان زردچوبه را با خواص درمانی و فواید آرایشی مرتبط می دانند. زردچوبه فواید سلامتی خود را در درجه اول به دلیل کورکومین، یک جزء فعال زیستی، دریافت می کند. کورکومین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

زردچوبه گیاهی علفی و چند ساله است که ارتفاع آن تا 1 متر می رسد. ریزوم های بسیار منشعب، زرد تا نارنجی، استوانه ای شکل و معطر یافت می شود.

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان ها و اجزای ضد التهابی است. این ویژگی ها  باعث درخشندگی پوست می شود. زردچوبه همچنین ممکن است با نشان دادن درخشش طبیعی پوست شما را احیا کند.

می تواند زخم ها را التیام بخشد

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند با کاهش التهاب و اکسیداسیون به بهبود زخم ها کمک کند. همچنین پاسخ بدن شما به زخم های پوستی را کاهش می دهد. این باعث می شود که زخم های شما سریع تر بهبود یابد.

مطالعات نشان داده اند که زردچوبه می تواند بر بافت و کلاژن نیز تأثیر مثبت بگذارد. مجله Life Sciences استفاده از کورکومین را به عنوان یک فرمول بهینه برای بهترین اثر بر روی زخم های پوستی توصیه می کند.

حلقه های سیاه دور چشم را از بین می برد

شایع ترین عواملی که باعث سیاهی دور چشم می شوند، وراثت، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، کمبود خواب، رنگدانه ها و حتی خاراندن یا مالش چشم ها هستند.

زردچوبه به عنوان یک عامل ضد التهابی و روشن کننده، با کاهش ظاهر سیاهی به پوست کمک می کند. و این تمام نیست! زردچوبه همچنین گردش خون را تحریک می کند که به نوبه خود پف کردگی را کاهش می دهد.

خواص زردچوبه برای پوست

آبرسانی پوست

خشکی می تواند پوست شما را کدر و کم آب کند. و این مشکل می تواند در طول ماه های زمستان بدتر شود زیرا بادهای سرد باعث می شود پوست خشک شما خشک تر به نظر برسد.

جدای از مرطوب کردن کافی پوست در طول روز آیا می دانستید که زردچوبه با کاهش علائم خشکی برای پوست مفید است؟ این ماده معجزه آسا که تقریبا در هر خانه ای یافت می شود، پوست را عمیقا آبرسانی و تغذیه می کند و روند از بین بردن سلول های مرده پوست را سرعت می بخشد.

می تواند به پسوریازیس شما کمک کند

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه ممکن است با کنترل عود و سایر علائم به پسوریازیس شما کمک کند.

صابون زردچوبه لوینا با لایه برداری تدریجی و آبرسانی مداوم به پوست، آن را تازه و جوان می‌‌کند. تولید کلاژن را تحریک می کند و به بهبود الاستیک و انعطاف پذیری پوست کمک می کند

به کاهش اسکار آکنه کمک کند

ممکن است بخواهید صابون زردچوبه را امتحان کنید تا به کاهش آکنه و هر گونه اسکار ناشی از آن کمک کند. خواص ضد التهابی می تواند منافذ شما را هدف قرار داده و پوست را آرام کند. زردچوبه برای کاهش جای زخم نیز شناخته شده است. این ترکیب از کاربردها ممکن است به پاکسازی صورت شما از جوش های آکنه کمک کند.

خواص زردچوبه برای پوست

با درمان گال مرتبط است

در یک مطالعه اولیه که در هند انجام شد، ترکیبی از زردچوبه و چریش، گیاه بومی هند، در درمان گال موثر بود. گال شرایطی است که توسط کنه های میکروسکوپی ایجاد می شود که بثورات پوستی به جا می گذارد.

ممکن است به طیف وسیعی از بیماری های پوستی دیگر کمک کند

مطالعات کافی برای ارائه شواهد قطعی در مورد اینکه چگونه زردچوبه می تواند به سایر بیماری های پوستی کمک کند، وجود ندارد. با این حال، پیشنهاد می شود که می تواند به اگزما، آلوپسی، لیکن پلان و سایر مشکلات پوستی کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید