کورکومین

همه چیز درباره ی کورکومین و فواید آن

کورکومین چیست؟

کورکومین رنگدانه زرد رنگی است که عمدتاً در زردچوبه یافت می شود، گیاهی گلدار از خانواده زنجبیل که بیشتر به عنوان ادویه مورد استفاده در کاری شناخته می شود. این یک پلی فنول با خواص ضد التهابی و توانایی افزایش مقدار آنتی اکسیدان هایی است که بدن تولید می کند.

کورکومین و کورکومینوئیدهای موجود در زردچوبه را می توان برای تولید مکمل هایی استخراج کرد که قدرت بسیار بالاتری نسبت به زردچوبه دارند. با این حال، کورکومین در طول هضم ضعیف جذب می شود، بنابراین تعداد بی شماری از فرمول های مختلف برای بهبود فراهمی زیستی آن ایجاد شده است.

فواید کورکومین چیست؟

مکمل کورکومین به طور قابل اعتمادی نشانگرهای التهاب را کاهش می دهد و سطح آنتی اکسیدان های درون زا در بدن افزایش می دهد. تحقیقاتی که وجود دارد از بهبود جزئی تا متوسط ​​در علائم افسردگی و اضطراب، و درد و عملکرد در آرتروز حمایت می‌کند. کاهش کلسترول LDL، گلوکز خون و فشار خون ممکن است،

کورکومین، ماده ای در زردچوبه، ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. چندین مطالعه نشان می دهد که ممکن است علائم آرتروز و آرتریت روماتوئید مانند درد و التهاب را کاهش دهد. سایر ترکیبات موجود در زردچوبه نیز ممکن است دارویی باشند.

در آزمایشات آزمایشگاهی، به نظر می رسد کورکومین مانع از رشد انواع خاصی از تومورها می شود. یک مطالعه نشان داد که عصاره زردچوبه حاوی کورکومین می تواند – در برخی موارد – سرطان کولورکتال را تثبیت کند که با درمان های دیگر کمکی نکرد. اما تحقیقات بیشتری لازم است.

سایر مطالعات آزمایشگاهی اولیه نشان می دهد که کورکومین یا زردچوبه ممکن است در برابر انواع کولیت، زخم معده و کلسترول بالا محافظت کنند. بر اساس مطالعات، زردچوبه و کورکومین همچنین ممکن است به درمان ناراحتی معده، دیابت، افسردگی، HIV، یووئیت و عفونت‌های ویروسی کمک کنند.

اما مهم است که به خاطر داشته باشید که بیشتر این مطالعات در آزمایشگاه انجام شده است. محققان هنوز مطالعات قابل توجهی در مورد فواید زردچوبه و کورکومین انجام نداده اند. بنابراین هنوز خیلی زود است که بگوییم زردچوبه چه فوایدی برای سلامتی دارد.

تفاوت زردچوبه و کورکومین چیست؟

زردچوبه یک ریشه و ادویه محبوب است و کورکومین یک ماده شیمیایی بسیار قوی در زردچوبه است، اما تنها یک ماده شیمیایی است. کورکومین و کورکومینوئیدها در زردچوبه در حدود 22.21-40.36 میلی گرم در گرم در ریزوم ها و 1.94 میلی گرم در گرم در ریشه های غده ای وجود دارند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید