فواید آلوئه ورا

فواید آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی است که مدتهاست برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. از محصولات آلوئه ورا می توان به صورت موضعی برای درمان بیماری های پوستی استفاده کرد. همچنین صابون یا مایع آلوئه ورا وجود دارد

فواید آلوئه ورا چیست؟

به دلیل خواص ضد باکتریایی ، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ، آلوئه ورا دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی است در اینجا برخی از برجسته ترین آنها ذکر شده است:

روند بهبود را تسریع کنید

آلوئه ورا دارای خواص خنک کنندگی ، مرطوب کنندگی و تسکین دهنده است و آن را به یک درمان عالی برای سوختگی ها و زخم ها تبدیل می کند. یک مطالعه که بر روی 50 نفر انجام شد ، نشان داد افرادی که از ژل آلوئه ورا برای سوختگی استفاده کردند ، زودتر از افرادی که از کرم سولفادیازین نقره 1 درصد استفاده می کردند ، بهبود می یافتند. یک مزیت دیگر: آلوئه ورا یک درمان ارزان است.

اگر دچار سوختگی خفیف یا آفتاب سوختگی شدید ، آلوئه ورا را چندین بار در طول روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اگرچه ممکن است این روش برای سوختگی های شدید کارساز نباشد.

آکنه را درمان می کند

بسیاری از محصولات آلوئه ورا برای آکنه ایجاد شده اند ، مانند مرطوب کننده ، تونر و پاک کننده. محصولات آکنه ای که حاوی آلوئه ورا هستند ممکن است باعث تحریک کمتری نسبت به محصولات سنتی آکنه شوند.این تحقیقات نشان داد که کرم همراه با داروهای سنتی آکنه با ژل آلوئه ورا بسیار کارآمدتر از استفاده از داروهای آکنه به تنهایی است. نتایج موفقیت آمیز در مدت 8 هفته مشاهده شد.

چین و چروک را از بین ببرید

استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا می تواند پیری پوست را به تاخیر بیاندازد. این تحقیقات نشان داد که 30 زن بالای 45 سال که از ژل آلوئه ورا خوراکی استفاده کردند ، در 90 روز ، خاصیت ارتجاعی پوست و تولید کلاژن بهتر را تجربه کردند.

علاوه بر این ، یک مطالعه در سال 2019 به این نتیجه رسید که آلوئه ورا می تواند با بهبود رطوبت و یکپارچگی پوست ، برای خشکی پوست مفید باشد. در حالی که هیچ درمانی برای چین و چروک ها وجود ندارد ، استفاده منظم از ژل تازه آلوئه ورا می تواند از نظر بصری ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش دهد.

تسریع در بهبود زخم های پوستی

زخم های گوارشی ، که به آن زخم های دهانی نیز گفته می شود ، معمولاً در داخل دهان ، زیر لب ایجاد می شود و تا 7 روز طول می کشد. مطالعات بعد از مطالعات نشان داده است که آلوئه ورا می تواند بهبود زخم های پوستی را تسریع کند.

مطالعه ای که بر روی 180 شرکت کننده که از زخم های مکرر دهان رنج می بردند ، انجام شد ، نشان داد که استفاده از پچ آلوئه ورا در منطقه آسیب دیده به کاهش اندازه زخم ها کمک می کند.

بررسی علمی دیگر نشان داد که آلوئه ورا به کاهش درد ناشی از زخم های پوستی کمک می کند. همچنین کل روند بهبودی را تسریع کرد.

بهبود سلامت دهان و دندان

دهانشویه و خمیردندان حاوی آلوئه ورا اغلب برای بهبود بهداشت دهان و جلوگیری از ایجاد پلاک استفاده می شود. یک مطالعه اخیر که شامل 40 نوجوان شد به این نتیجه رسید که افرادی که از خمیردندان آلوئه ورا استفاده می کردند نسبت به افرادی که از خمیردندان معمولی حاوی تریکلوزان استفاده می کردند از سلامت دهان و دندان برخوردار بودند.نتایج نشان داد که خمیر دندان آلوئه در جلوگیری از التهاب لثه ، پلاک و کاندیدا کارآمدتر از خمیردندان تریکلوزان بود. این آزمایش 30 روز به طول انجامید و شرکت کنندگان گزارش دادند که به طور کلی سلامت دهان و دندان آنها بهبود یافته است.

نتیجه:

آلوئه ورا دارای انواع خواص آنتی اکسیدانی ، ضد باکتریایی و درمانی است ، به ویژه به عنوان پمادی برای لثه و پوست. می توانید ژل را مستقیماً از برگ گیاه آلوئه بردارید یا از بطری استفاده کنید.خواص آب آلوئه ورا نیز شگفت انگیز است. این ماده کاربردهای متفاوتی دارد و به درمان برخی مسائل مربوط به سلامتی از جمله یبوست ، زخم معده و التهاب لثه کمک می کند. قبل از استفاده از محصولات یا مکمل های آلوئه ورا حتماً با پزشک مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید