روغن کبد کوسه: فواید، کاربردها

روغن کبد کوسه: فواید، کاربردها

روغن کبد کوسه چیست؟

روغن کبد کوسه (SLO) روغنی است که به ترتیب از کبد کوسه‌های اعماق دریا، کوسه ماهی و سگ ماهی به دست می‌آید.

مدت‌هاست که در طب عامیانه اسکاندیناوی برای درمان بیماری‌های متعدد از جمله زخم‌ها، سرطان، بیماری‌های قلبی و ناباروری استفاده می‌شود (منبع).

تحقیقات در مورد روغن کبد کوسه مزایای سلامتی متعدد آن را به محتوای بالای آلکیل گلیسرول (AKG)، اسکوالن و اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 (PUFA) نسبت می دهد.

این روغن دارای سایه زرد تیره تا قهوه ای و عطر و طعم تند است.

شما ممکن است روغن کبد کوسه را به صورت مایع یا کپسول یا به عنوان یک ماده در صابون و کرم های پوست و بالم لب پیدا کنید.

چند نکته در مورد کوسه ها:
کوسه ها 25 سال بیشتر از یک انسان معمولی عمر می کنند.
کوسه ها مقاومت فوق العاده ای در برابر عفونت دارند.
زخم‌های کوسه دو برابر سریع‌تر از انسان بهبود می‌یابد.

مزایا و موارد استفاده

در اینجا برخی از محبوب ترین کاربردها و مزایای  روغن کبد کوسه وجود دارد که توسط علم ثابت شده است.

خواص ضد سرطانی دارد

یکی از مزایای روغن کبد کوسه پتانسیل آن برای مبارزه با سرطان است که بر اساس ابتلای بسیار کم سرطان در کوسه ها و پشتیبانی از محتوای بالای آلکیل گلیسرول AKG و اسکوالن این روغن است. AKG نوعی چربی در اندام های خون ساز مانند مغز استخوان، طحال و کبد است. جدای از روغن کبد کوسه، در شیر مادر و گلبول های قرمز خون نیز به وفور یافت می شود .

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که AKG ممکن است پتانسیل ضد توموری را از طریق فعال کردن ماکروفاژها و اعمال اثرات ضد رگ زایی ارائه دهد. ماکروفاژها نوعی گلبول سفید هستند که سلول‌های معیوب از جمله سلول‌های سرطانی را در میان سایر مواد هضم می‌کنند و در دفاع ضد تومور اساسی در نظر گرفته می‌شوند .

در همین حال، یک اثر ضد رگ زایی به این معنی است که تشکیل رگ های خونی جدیدی را که ممکن است سلول های سرطانی را تغذیه کنند، محدود می کند. بنابراین، به کند کردن رشد و گسترش تومور کمک می کند .

اعتقاد بر این است که اسکوالن التهاب ناشی از داروهای ضد سرطان را کاهش می دهد و آن را به یک درمان اضافی مناسب در طول درمان شیمی درمانی تبدیل می کند با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات انسانی بیشتری هنوز مورد نیاز است.

سلامت پوست را افزایش می دهد

اسکوالن جزء غالب چربی یا سبوم پوست است. پوست را آبرسانی می کند و از آن در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت می کند.(منبع)

یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده صابون کوسه لوینا، روغن کبد کوسه می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری و مورد نیاز سلول های پوستی برای ترمیم ساختار سلول های پوستی می باشد اسید چرب امگا3 از ضروری ترین مواد مورد نیاز برای ترمیم بافت های سلولی می باشد.

 از بیماری اشعه جلوگیری می کند

AKG های موجود در روغن به طور قابل توجهی صدمات، مانند آسیب بافتی، ناشی از پرتودرمانی را کاهش می دهند

زخم های دهان را کاهش دهد

 به طور قابل توجهی ظاهر زخم های مکرر دهان را به دلیل اثرات مفید آن بر سیستم ایمنی کاهش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید